Laborator 8 PIU

 

 

Obiective:

 

*Însuşirea modului de lucru cu clase în Visual C#;
*Interfeţe în limbajul Visual C#;
*Dezvoltarea aplicaţiilor Windows în Visual C#. GDI (Graphical Device Interface).

 

Teme:

 

T1.• Studiaţi interfaţa IFigura şi modalitatea de implementare a acesteia în clasa Dreptunghi și:
• Observaţi modalitatea de definire a proprietăţilor ce sunt utilizate pentru accesarea elementelor unui vector;
• Creaţi o aplicaţie Visual C# pentru testarea acestui exemplu;
• Definiţi clasa Triunghi care implementează interfaţa IFigura;
Rezolvare T1

 

 

T2.Studiaţi exemplul ExGDI și:
• Observaţi modalitatea de lucru cu clasa Graphics;
• Observaţi modalitatea de lucru cu clasele Pen şi Brush;
• Observaţi modalitate a afişare a şirurilor de caractere, pe suprafaţa formei;
• Modificaţi aplicaţia astfel încât:
o dimensiunile figurilor geometrice să fie generate în mod aleatoriu;
o stilul peniţei să fie generat în mod aleatoriu;
o culoarea şi stilul de umplere să fie generate în mod aleatoriu.
Rezolvare T2

 

 

T3.Scrieţi o clasă Agenda care va implementa interfaţa IAgenda dată și:
• Adăugaţi o metodă pentru afişarea conţinutului agendei
• Adăugaţi o metodă pentru ordonarea după nume, a datelor din agendă.
Rezolvare T3

 

 

T4.Implementaţi TDA Lista prin două metode distincte. Veţi scrie două clase diferite care implementează o interfaţa denumită ILista.
Rezolvare T4